Kontakt och vägledning
Øresunddirekts informationscenter
Hjälmaregatan 3
211 18 Malmö
Öppettider
Måndag - onsdag | 10.00 - 15.00 |
Torsdag | 10:00 - 18:00 |
Fredag | 10:00 - 15:00 |
Telefon
Kontaktformulär
Tack för ditt meddelande – vi svarar så snart som möjligt.
Du kommer att få en bekräftelse till din email. Var uppmärksam på att mailet kan fastna i ditt SPAM-filter. Om du inte har mottagit en bekräftelse inom några minuter kan det ha hamnat i din skräppost.
Mer information om hur Länsstyrelsen Skåne behandlar personuppgifter
På Øresunddirekts Informationscenter i Malmö kan du ställa frågor till experter kring allt som rör myndighetsinformation på andra sidan Öresund. Vi hjälper dig som vill söka jobb, studera, driva företag eller flytta till Danmark.
Pop-up filial i Helsingborg
Øresunddirekt har en pop-filial i Helsingborg, där du kan träffa personal fra Skatteverket, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan i Helsingborg.
Läs mer om Øresunddirekt i Helsingborg
Verksamhetsansvarig för Øresunddirekt Sverige och Informationscentret i Malmö är Malin Dahl, Länsstyrelsen Skåne.
Kontakta Malin Dahl på malin.dahl@lansstyrelsen.se eller på +46 40 17 64 00
Läs mer om Øresunddirekt Sverige
Øresunddirekt kan ha särskilda öppettider omkring helgdagar och interna seminarier.
Frågor om oresunddirekt.se?
Øresunddirekts webbredaktion ligger i Köpenhamn på Nørregade 7 B. Vi har inga besökstider, men finns på plats alla vardagar för att besvara dina frågor om webben via mejl eller telefon.
Har du frågor som rör våra webbplatser? Kontakta oss: redaktionen@oresunddirekt.com
Du kan också kontakta någon av våra medarbetare direkt:
Ylva Hansson |
Anna María Kristjánsdóttir |
Kommunikationskonsulent yh@oresunddirekt.com |
Kommunikationskonsulent amk@oresunddirekt.com |
Det finns flera bra informationstjänster att kontakta om du har frågor om andra nordiska gränser:
Info Norden - Alla nordiska länder
Info Norden är Nordiska ministerrådets informationstjänst. Målet med tjänsten är att göra det lättare för privatpersoner att röra sig i Norden. På Info Nordens webbsidor kan du läsa om vilka regler som gäller för dig som flyttar, studerar eller arbetar i de nordiska länderna. Du kan också ställa frågor till oss via ett elektroniskt frågeformulär.
Besök Info Nordens webbplatsGrensetjänsten Norge - Sverige
Grensetjänsten är ett norsk-svenskt myndighetssamarbete som arbetar för att fler individer och företag ska få en positiv upplevelse av sin gränsöverskridande aktivitet vid exempelvis jobb eller näringsaktivitet. De arbetar förebyggande med information och samordning för att det ska vara lätt att göra rätt, och identifierar gränshinder. Grensetjänsten har ett kontor i Morokulien för personliga besök finns även tillgängliga via e-post och telefon.
Besök Grensetjänstens webbplatsGränstjänsten Sverige - Finland - Norge
Nordkalottens gränstjänst hjälper privatpersoner, företag och organisationer som behöver information när de ska korsa landgränsen mellan Sverige/Finland och Finland/Norge.
Besök Nordkalottens Gränstjänst webbplatsFör att invånare och företag ska kunna dra nytta av de möjligheter som finns i Öresundsregionen, är det viktigt att undanröja eventuella gränshinder mellan länderna. Øresunddirekt deltar i det arbetet på både regional och nordisk nivå.
Läs mer om Øresunddirekts arbete med gränshinder
Om du själv stött på problem som du misstänker kan vara gränshinder, kan du rapportera in dem via det digitala inrapporteringsverktyget 'Ditt Gränsproblem'.
Rapportera in ett gränsproblem